شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۴

حشمت طبرزدی: دیدار با خانواده زندانیان بهایی

حشمت طبرزدی: دیدار با خانواده زندانیان بهایی

شب گذشته به همراه اعضای خانواده، میهمان خانواده های زندانیان بهایی موسوم به ،،یاران ایران،، بودیم.خانجانی،نعیمی،رضایی، توکلی،تیزفهم،کمال ابادی و شهریاری، هفت هم میهن بهایی هستند که در کنار صدها بهایی دیگر،به جرم بهایی بودن و تبلیغ عقاید خود، بیش از 7 سال است که در زندان به سر می برند و هر کدام به 20 سال حبس محکوم شده اند. این زندانیان وطن پرست و محترم و انسان های شریف، در زمان بازجویی مورد شکنجه های فراوان از جمله شکنجه جسمی قرار گرفتند و اقایان خانجانی،نعیمی و توکلی زیر ضربات کابل قرار گرفتند تا به جرم ناکرده یعنی جاسوسی، اعتراف دروغین کنند که نکردند.
در ایران ، بهایی ها حق تحصیل، حق کار در دستگاههای دولتی و حق تبلیغ عقاید خود را ندارند. به شدت زیر فشار هستند تا کشور خود را ترک کنند، اما دولت به دروغ ادعا می کند که انها از حق شهروندی برخوردار هستند.اگر چه بهایی ها به یک جریان منزوی تبدیل شده و مناسبات خود با دیگران را بعضا بر پایه ی مسائل مذهبی تنظیم کرده که همواره در زندان یا بیرون از زندان به انها تذکر داده و خواستار این شده ام تا در چنین مناسباتی تجدید نظر نمایند، اما همواره مورد ستم تاریخی قرار گرفته تا انجا که خامنه ای از انها فرقه ضاله مضله نام برد و فشار را بر انها صد چندان کرد.
در شام شب گذشته، به انها یاداور شدم:به دلیل این که همواره عضوی از جامعه اسلامی و نیز در ابتدای انقلاب، فردی مدافع جمهوری اسلامی بوده که از این دو ناحیه به شما ستم ها شده، اموال شما را غارت کرده اند و بسیاری از شما ها را به حبس و شکنجه و اعدام گرفتار نموده اند، به سهم خود پوزش می خواهم و درعین حال شما را دعوت می کنم تا فارغ از مناسبات مذهبی، درد و رنج مردم ایران را رنج خود بدانید و با همه ی مردم بر پایه ی مناسبات انسانی و هم میهن بودن ، فارغ از مناسبات مذهبی ،رفتار کنید.
 
منبع:

 

 



----------------------